KARANGAN BUDAK SABAH YANG BUAT GURU SEMENANJUNG RINDU PADA SABAH

Ruang ketawa beruk yang akan buatkan anda ketawa. Hari-hari politik pun bosan juga kan... so apa kata kita layan ketawa beruk yang mungkin boleh mengurangkan tekanan anda..hahhah

Terima Kasih Datuk, merupakan karangan budak-budak tempatan yang paling mencuri tumpuan dan sering dikongsikan oleh pelayar-pelayar laman sosial khususnya Facebook.

Terima Kasih Datuk Part 1


Terima Kasih Datuk Part 2

Terima Kasih Datuk Part 3

Terima Kasih Datuk Part 4


Terima Kasih Datuk Part 5 
 

Koleksi Surat Cinta yang turut mencuri tumpuan;

 Jangan lupa pada surat cinta Tijah yang pengarang pernah post pada entry terdahulu

Koleksi Karangan lucah yang mungkin boleh buat anda tersenyum sinis dan merenung mentaliti dan atitud sebenar pelajar yang menulis karangan ini.



Kesimpulan pengarang,
Maafkanlah pelajar yang bernama Emaliza Lizaema. Mungkin apa yang diperkatakan dan diluahkan oleh pelajar itu ada asas dan kewajarannya. Selaku rakyat biasa, kita telah diperkayakan dengan adat dan budaya yang berbudi pekerti ketimuran. Janganlah memandang suatu luahan dari perspektif negatif semata-mata kerana mungkin juga ada nilai-nilai positif yang terselindung dan memerlukan kita untuk bermuhasabah diri dengan sedalamnya.

Luahan persepsi dan ekspresi yang keluar daripada himpunan kata yang seakan memberontak adalah simbol gelagat sebenar remaja sekarang yang perlu untuk kita dalami. Memang sukar untuk memahami hati budi dan kehendak remaja masa kini, bahkan PM sendiri pun sedang berusaha untuk memahami golongan ini sekali gus mengembalikan sokongan mereka kepada kerajaan.



Selaku Rakyat Malaysia atas semangat 1Malaysia dan bersempena dengan kedatangan Syawal yang mulia, biarlah DKM Sabah yang terlebih dahulu memaafkan Emaliza Lizaema samada beliau sengaja atau tidak menghina Sabah. 

Sekian dan Salam Perjuangan.

No comments:

Post a Comment