(Apa Kata Pengarang): DAPing "Lu Langsi Lu Mati Loooooo!!"


Semakin hari semakin bergema, dan semakin terserlah kejagohan sebenar parti DAPing yang kini dilihat semaking menguasai Fuckatan Rakyat (Knoni) dan berterusan menjadikan rakan pakatannya sebagai Keldai tunggangan. Darilah isu penentangan terhadap negara islam kepada scandal ingin menjadikan agama Kristian sebagai agama rasmi malaysia sekiranya memerintah kepada isu terkini iaitu mengurangkan bilangan penjawat awam. 

Inilah relevennya kenapa ISA sepatutnya tidak dimansuhkan. Pemansuhan ISA menjadi batu loncatan yang cukup kuat buat DAPing dan kroni2nya untuk menyuarakan apa jua pandangan mereka tanpa mengambil kira sensitiviti bangsa dan agama. Apa lagi yang tinggal pada masyarakat bumiputra melayu sabah dan sarawak jika bilangan penjawat awam dikurangkan, sedangkan kita semua sedia maklum majoriti penjawat awam di Malaysia terdiri daripada anak2 bumiputra yang sememangnya mengharapkan bantuan dan pembelaan sewajarnya daripada kerajaan.

Siapakah penjawat awam yang dimaksudkan?.. Salah satu daripadanya adalah golongan guru yang sebelum ini dijanjikan kenaikan Imbuhan Perguruan Sebanyak RM500. Barisan pendidikan bangsa ini juga majoritinya terdiri daripada Bumiputra Melayu sabah dan sarawak. Jika ini pun masih dipersoalkan, apa lagi yang tinggal untuk Bumiputra Melayu sabah dan sarawak. Bahasa Melayu dipersoalkan, Agama Islam dipersoalkan dan dipersendakan, dan sekarang pula Hak Orang Melayu dan Bumiputra Sabah dan Sarawak turut dipersoalkan..... Tapi persoalannya kenapa puak2 Fuckatan tidak melaksanakan apa yang disuarakan dinegeri taklukan masing-masing, kenapa perlu tunggu hingga menguasai parlimen untuk bertindak sedangkan negeri taklukan boleh dijadikan perintis terhadap sebarang tindakan dan cadangan puak2 Fuckatan?.

Inilah sebabnya kenapa rakyat Sabah perlu menolak pemikiran lantang dan biadap DAPing dan kuncu2nya daripada memenangi PRU13 akan datang. Tiada Relevennya puak2 Fuckatan berada disabah, hanya tahu menyalak menjelang PRU13, dan hilang ditiup angin selepas PRU.Jika di semenanjung sudah menyuarakat hasrat tersebut, maka diperingkat negeri pasti akan menyusul. Diam tandanya setuju, DAPing Sabah pun senyap, maka bersiap sediala Bumiputra Sabah dan Sarawak untuk dizalimi di bumi sendiri.



No comments:

Post a Comment