SIAPA SEBENARNYA P. RAMASAMY?





Pada 4 Julai 2014, PDRM telah mengumumkan penangkapan 4 warga asing yang disyaki sebagai anggota kumpulan pejuang Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE). Kesemua mereka ditahan dalam satu operasi yang dilancarkan serentak sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, keempat-empat suspek dipercayai merupakan anggota kanan LTTE yang terlibat dalam serangan di Sari Lanka serta merancang untuk menjadikan Malaysia sebagai pangkalan operasi mereka.
  1. “Suspek pertama merupakan pemegang kad United Nation High Commissioner fo Refugees (UNHCR) dan adalah pakar membuat bahan letupan.
  2. “Suspek kedua pula terlibat dalam cubaan membunuh bekas Presiden Sri Lanka, Chandirka Kumaratunga pada 18 Disember 1999 melibatkan anggota wanita penyerang berani mati LTTE,” katanya dalam satu kenyataan.
  3. suspek ketiga pula turut bersubahat dengan seorang warganegara Sri Lanka yang ditangkap oleh Bahagian Counter Terrorism pada 14 Mei kerana merancang serangan di konsulat asing di Chennai dan Bangalore, India.
  4. “Suspek keempat pula dipercayai terlibat dalam pengumpulan dan penyaluran maklumat kepada LTTE untuk tujuan merancang serangan,” 

Susulan penangkapan 4 suspek yang disyaki ahli kumpulan LTTE itu, Prof. Dr. Ramasamy menerusi posting bertarikh 5 Julai 2014 (Sini) tidak berpuas hati dengan tindakan PDRM menerusi kenyataan "The Malaysia police under the present IGP is becoming infamous not only how they treat the poor refugees especially from Sri Lanka but how they treat the local Tamils..."
Persoalannya, siapa Ramasamy? dan apa kaitan beliau dengan LTTE?


Bertitik tolak daripada kenyataan Provokasi Ramasamy itu, sebuah blog tempatan "The Saviour of Puritans" menerusi artikel bertajuk (DCM II Penang, Should Stop Using Rakyat's Money  To Support LTTE Terrorist) telah mendedahkan penglibatan dan sokongan langsung Ramasamy dengan LTTE. Blog berkenaan turut mendesak agar Ramasamy meletakkan jawatan beliau sekiranya beliau terus menyokong pergerakan dan perjuangan LTTE. Malah artikel daripada blog berkenaan turut dimuat naik di laman web dbsjeyaraj.com 

Pendedahan berhubung penglibatan Ramasamy dengan LTTE kembali panas setelah beliau pada 11 April 2016 menerusi posting telah mengelarkan penceramah Dr. Zakri Naik sebagai "Satan". Posting yang berbunyi "Let us get "Satan" Zakir Naik out of this country!... (Link: dinyah aktif). Kenyataan kontroversi dan provokasi Ramasamy telah mencetuskan rasa tidak puas hati natizen sehingga kenyataan tersebut terpaksa diubah lebih kurang tiga jam selepas page beliau memuat naik kenyataan provokasi akibat desakan masyarakat Islam di Malaysia agar beliau meminta maaf dan menarik balik kenyataan tersebut.

<< Sumber: Malaysiagazette

Rentetan itu, pendedahan demi pendedahan telah dikeutarakan oleh pelbagai pihak dan pemilik akaun media sosial berhubung keterlibatan Ramasamy dengan LTTE. Antara yang membuat pendedahan tersebut termasuklah, Page Kelab Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (Just nak bagitahu, Prof Ramasamy tu dulu pada 2003), website Ismaweb (Siapa P Ramasamy? Syaitan?) dan Amenoworld.net (Ramasamy, DAP dan LTTE Pertubuhan Keganasan - Apa Ceritanya?yang lebih awal telah mendedahkan secara terperinci penglibatan Ramasamy dan sokongan beliau terhadap LTTE.


Berikut antara artikel ringkas daripada ketiga-tiga rangkaian media sosial berikut;

Just nak bagitahu, Prof Ramasamy tu dulu pada 2003 pernah jadi ahli jawatankuasa Hal Ehwal Perlembagaan Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE).(Rujukan)



LTTE ni puak pemisah yang berjuang untuk kemerdekaan utara dan timur Sri Lanka pada tahun 1976-2009. Puak pemisah ini telah diharamkan oleh 30 negara termasuk US, Kanada, India dan 27 negara dalam EU.

Nak lihat senarai serangan LTTE boleh pergi di sini.

Serangan LTTE paling sadis adalah di masjid Meera Jumma, Kattankudy, ketika jemaah sedang solat isyak. Membunuh 103 jemaah dan mencederakan 70 yang lain. Serangan dilakukan menggunakan senapang automatik dan bom tangan. (rujukan)


P Ramasamy punya posting backing LTTE ada kat sini: 
  1. Malaysian Police's witch-hunt against Tamils continues! 
  2. Sri Lankan publication that I challenged the IGP to prove that those arrested were LTTE members
  3. Press Conference: Police Arrests of Tamil Refugees in Msia
  4. Tamil refugees or LTTE “terrorists” in Malaysia
  5. Congress' vengeance against the LTTE/Tamils!
  6. US backs Lankan claim that LTTE sympathisers channelingfunds
  7. Continuing disappearance of Tamils in Sri Lanka!
  8. Genoicidal Sri Lankan Regime Diverting Attention!
  9. Interview by Free Malaysia Today on Tamil Eelam

Just nak bagitau, kenapa P Ramasamy bukan main back up LTTE? Semua pasal undi bro!
"More than 90 percent of Malaysian Tamils are ardent supporters of the Tamil freedom movement in Sri Lanka." - Ramasamy


Terjemahan:
"Lebih dari 90% tamil malaysia adalah penyokong pergerakan pembebasan Tamil di Sri Lanka" - Ramasamy.


Just nak bagitau, ramasamy tu timbalan ketua menteri pulau pinang. Dia juga timbalan setiausaha kebangsaan DAP.

Sumber: 

No comments:

Post a Comment