Tuesday, March 5, 2013

KUALA LUMPUR 5 Mac - Satu akaun Facebook atas nama Asree Sug telah mendedahkan tentang agenda Perhimpunan Nur Misuari dan Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) di Pulau Jolo, Sulu pada 3 Januari lalu.



Dalam entri bertarikh 24 Januari itu, pemilik akaun media sosial tersebut mendakwa agenda perhimpunan itu seperti berikut:
1. Mendapatkan sokongan dari Tausug Pergunungan untuk menghadapi pemerintahan MILF (Barisan Pembebasan Islam Moro)-Filipina yang bakal mentadbir Sulu Mindanao yang tidak mereka persetujui.

2. Mendapatkan sokongan dan saranan Tausug bersetuju menghadapi Malaysia untuk mendapatkan semula Borneo Utara, cara tuntutan dibuat dan siapa yang akan ditabal sebagai Sultan Sulu.

3. Mencanangkan bahawa Malaysia dan Filipina bersama MILF bersekongkol memperbodohkan MNLF dengan membuat perjanjian baharu sedangkan perjanjian lama belum dilaksanankan.

Dalam Facebook itu, Asree juga mengaitkan nama seorang pemimpin pembangkang yang katanya: "MNLF dan Nur Misuari sedang memerhatikan keadaan politik di Malaysia... kemungkinan, Nur Misuari sedang mendoakan kemenangan buat sahabat karibnya DS Anwar Ibrahim untuk mendapat kemenangan pada PRU-13". - UTUSAN ONLINE







Share this Article on :

6 comments:

Anonymous said...

'sah anwar terlibat'.
terlibat dengan apa tuh..??
terus terang lah...mau tau juga nih...

Anonymous said...

sah anwar terlibat bana engkau..

tak nampak ke dia tulis "kemungkinan" tu.. mmg putar belit kuat la korang ni.

Anonymous said...

Ramai org tak tau anwar rapat dgn sultan sulu, sultan yang mana satu saya tak pasti dan kebanyakan darjah kebesaran seperti datuk diberi kepada org yg rapat dgn anwar. diberitahu dlm keadaan bertuala sahaja mereka dapat gelaran itu. anwar mungkin tersenyum baca komen ini.

Jack Sec said...

asree cakap kemungkinan Misuari sedang perhati politik malaysia.. dan mungkin berdoa utk anwar menang...
jadi huraian nya..mungkin perhati dan munkin berdoa.. bagi admin salah org lain utk perhati dan juga berdoa ...
jgn lah trgolong dlm gologan munafik admin wooiii

Anonymous said...

bodoh, kalo da tau anwar terlibat nape x mulakan siatan?? Or tangkap anwar?? Bodo sgt!

Dkm Sabah said...

Munafik, terus terang yg kata ni org PAS yang bengap2.... kenyataan dari media massa milik asing yang amat diiktiraf oleh anwar tu mau letak mana... siapa munafik... skarang admin nak tanya, brapa ramai org2 PR tuntut adakan RCI.. jawabnya tiada... kalau nak kata munafik tanya saha muslimah pas yg kini sibuk publish keprihatinan dorang tu, dulu bukan main lagi kata polis ni anjing... sekarang sibuk nak ziarah dan bg bunga pas tu publish kat paper... siapa munafik...
Bagi badigol xda nama tu, kan kerajaan tengah usaha nak buka kertas siasatan... tak baca newspaper ka?

ni org2 PAS, PKR dan PR yg kat luar sana tu.. kalau nak kata org ni munafik... cermin pemimpin sendiri dulu bang oiiii, kalau takat tau tazkirah bini org pukul 2 pagi kat hotel baik tak ya nak nasihatkan org...

ni bukan politik kotor, tapi kalau pemimpin dah kotor rakyat patut tolak, tapi ahli parti yg tak tolak pemimpin kotor tu yg patut nak kata munafik....

ada masa cermin skit diri tu... jangan sesedap rasa ja nak letak munafik.. korang tu sapa nak judge sesorang tu munafik... takat kata diri tu NGO tapi kn sponser PKR, baik tak ya cakap banyak la, tak ubar macam tapir dahagakan najis.

Post a Comment

 

© Copyright DKM SABAH 2010 -2011 | Design by Herdiansyah Hamzah | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.