Inikah Yang Dinamakan Demokrasi Yang Dilaungkan PR



VIDEO !! ADUN BN BATANGKALI D HALAU DEWAN SIDANG DUN !! KALID TERGAGAP NAK JAWAB ?!! 

Isu paling panas, inikah demokrasi yang dilaung-laungkan oleh PR ketika berkempen. Sebelum berkuasa kata kerajaan tidak demokrasi, gila kuasa, salah guna kuasa... tapi bila dorang berkuasa? tanya sikit pun kena halau dewan.... memang cukup domokrasi laaaaa!!!!

SHAH ALAM 9 Nov. - ADUN Batangkali Datuk Mohd Isa Kassim mendakwa beliau berasa kecewa dengan tindakan Speaker DUN Selangor yang bertindak tidak adil dalam memberi ruang kepada beliau untuk bersuara di Sidang DUN.

"Menteri Besar Selangor bukan sahaja tidak menjawab isu yang saya persoalkan iaitu Program MES untuk penjawat awam, malah saya pula diarahkan keluar oleh pihak Speaker."
Sidang DUN Selangor gamat sebentar pagi tadi setelah ADUN Batang Kali diarahkan keluar dari Sidang DUN bersempena pembentangan Bajet 2012 Peringkat Negeri Selangor.

Ulasan Pengarang;
Inilah nasib yang bakal diterima oleh rakyat sabah bila PR berkuasa di sabah. Suara rakyat jangan harap mau dipandang. Demokrasi dan istilah "Jom Ubah" hanyalah retorik untuk memancing undi, tapi bila dah berkuasa, tanah yang diperjuangkan untuk rakyat pun pasti dirampas semula atas dasar kerajaan berkuasa.

Sumber: KL Pos

No comments:

Post a Comment