<title>APA KATA PENGARANG: PAKATAN RAKYAT SABAH HANYA MENUMPANG POPULARITI PR SEMENANJUNG | DKM SABAH

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Thursday, October 20, 2011

APA KATA PENGARANG: PAKATAN RAKYAT SABAH HANYA MENUMPANG POPULARITI PR SEMENANJUNG


TAHUKAH ANDA!!!


Saban waktu, jika anda menghadiri mana-mana program pembangkang, samada ceramah, makan malam dan apa-apa juga la aktiviti yang ada kaitan dengan PR, pastinya VIP yang dijemput dan memberikan ucapan adalah 4 orang penyangak seperti dalam gambar di atas(+ Lim Kit Siang).... aku dan rakan-rakan belia yang seringkali hadir dalam aktiviti mereka tertanya-tanya, adakah PR Sabah berhadapan dengan krisis kepupusan IKON. Asal nak ceramah ja, jemput penceramah dari semenanjung, kalau DAP pastinya Lim Kit Siang dan anak beranaknya, kalau PKR pastinya RAJA LAWAK (oppppssss!!! RAJA LIWAT) dan begitulah juga dengan PAS yang hanya mampu mengetengahkan HADI.

Ayat ini pernah dikeutarakan oleh rakan-rakan Troopers Maya  kepada ahli-ahli PR Sabah. Bila ditanya ja sabah ni pupus ikon, semua troopers PR Sabah yang dibayar gaji @ makan gaji buta @ guna dana dari selangor, penang, kelantan dan kedah.... pastinya diam membisu tanpa ada jawapan... kepetahan berbahas dan mengemukakan seribu satu fakta yang entah dicedok dan direka dari mana, akan hilang bila mana soalan ini dikemukakan...

Mana tidaknya, IKON PR yang ada disabah ni, majoritinya dibarisi oleh muka-muka yang memanjang jadi calon kalah, hilang deposit, penuh skandal (rasuah, perempuan, fitnah, gila kuasa, khianat parti). So nak jadikan dorang ni ikon untuk berceramah, pastinya PR sabah kena fikir sampai seratus kali. Maklumla takut tiada penonton hadir...

Untuk pengetahuan anda yang berada di Sabah mahupun di semenanjung... aku tak pernah lagi lihat kehadiran peserta dalam ceramah-ceramah PR di Sabah melebihi 1000 orang, kalau hari-hari biasa. Maaflah kalau fakta ini tidak benar, tapi ini adalah fakta yang aku perolehi sepanjang aku turut serta dalam program PR Sabah...

Malah dalam perhimpunan BERSIH 2.0 tempoh hari pun, PR sabah hanyalah ibarat "Ayam Jantan yang jantan bila berseorangan dan Bacul bila Lawan datang"... kenapa saya katakan sedemikian, mereka ni kalau provok, dorang la rajanya, seolah-olah esok perang pasti meletus... tapi bila dah sampai hari kejadian, segala bentuk kegagahan dan keperkasaan yang lahir dari kata-kata mereka samada di media massa, FB, Blog dan media cetak, akan hilang. Ala, senang cita ibarat " ludah sendiri di jilat semula".

Renungan buat PR sabah yang menumpang populari PR semenanjung... Bagi aku, orang sebegini tidak akan mampu untuk memajukan sabah. Kenapa? kerana, nak bersuara pun harapakan IKON semenanjung, Ikon tempatan macam biasa, hanya jaguh di alam maya, hakikatnya..... SENDIRI MAU INGAT LA!!





Post Bottom Ad

Pages